Koerswijziging

Leiderschap DashboardEen paar maanden geleden werd ik gebeld door Rob, een goede bekende,  met de vraag of ik iemand in zijn netwerk zou willen helpen. Persoonlijke coaching zou hem misschien goed kunnen helpen om zijn al jaren kwakkelende bedrijf er bovenop te helpen.  De adviseurs die hij over de vloer had gehad waren alleen maar een kostenpost gebleken.

 

Geen pasklare oplossing

Nadat ik de ondernemer gesproken had was mij al snel duidelijk dat hij met de handen in het haar zat en alle vertrouwen in een goede afloop aan het verliezen was. Ik adviseerde hem om het programma Effectief Persoonlijk Leiderschap van LMI te gaan volgen.  De aanvankelijke scepsis van zijn kant werd weggenomen nadat ik hem met een aantal mensen in contact had gebracht die ook op deze manier door mij waren begeleid. Hij hakte de knoop door maar bleef met een gevoel zitten dat hij geen cursus, maar omzet, winst en pasklare oplossingen nodig had.

Sleutel voor Succes

We willen graag dat dingen ‘vanzelf gaan’ of met een kleine correctie in één keer weer goed komen. Maar zo werkt het maar zelden. De sleutel voor een succesvol bedrijf ligt bij het succes van de mensen die er werken. Met het programma Effectief Persoonlijk Leiderschap wordt structureel gewerkt aan alle facetten van leiderschap; eigenschappen die mensen succesvol maken en ze op een hoger ontwikkelingsniveau brengen. Niet voor één keer of voor een bepaalde klus, nee: voor altijd. Want wie dit doorloopt zet een ontwikkeling in gang die er niet alleen voor zorgt dat je focust op echt belangrijke zaken, maar ook dat je als mens in balans bent en blijft en mede daardoor meer energie en meer creativiteit krijgt waarmee je oplossingen vindt die je eerder niet (meer) zag.

Tot grote prestaties in staat!

Het is een verbazingwekkend proces wat zowel bij beginnende- als bij zeer ervaren managers grote veranderingen in positieve zin teweeg brengt. Ik geniet er steeds weer van als ik zie dat mensen veel grotere prestaties leveren dan dat ze van zichzelf hadden verwacht. En ook deze ondernemer: 2010 is afgesloten met een bescheiden winstje; het is nog niet wat het moet zijn, maar in 5 maanden tijd heeft hij zijn bedrijf en zichzelf in een heel positieve koers weten te brengen. En over 2011 hebben zowel hij als ik geen enkele twijfel; dat komt wel goed!

Rien Mook – Leadership Management Nederland, nr. 1 in leiderschapsontwikkeling.

 

Dit bericht werd geplaatst in EPL, Leiderschap. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

